- Katılım
- 8 Nisan 2025
- Mesajlar
- 5
- Tepkime puanı
- 0
- Puan
- 1
Tüm Detaylarıyla Skill Oluşturma ve Düzenleme!
{Part 1} > Veritabanı
#1 - "MAGIC" Tablosunu Anlama
MAGIC tablosu, içerisinde tüm skillerin barındığı tablodur. Bu tabloda sadece skillerin temeli bulunur, etkiler MAGIC_TYPE tablolarındadır.
Bazı sütunların açıklamaları:
Bazı sütunların açıklamaları:
Kod:
MagicNum: Skill ID'si - TBL ve MAGIC_TYPE ile aynı olmalı.
EnName / KrName: Skill adı (sadece veritabanında görünür).
Description: Skill açıklaması (.tbl'deki açıklamadan farklıdır).
BeforeAction / TargetAction / SelfEffect / FlyingEffect / TargetEffect: Skill efektleri.
Moral: Skill tipi (AOE: 10, Attack: 7, Buff: 4, Heal: 2 vb.)
SkillLevel: Hangi seviyede açılacağı.
Skill: Skill ID yapısı (Örnek: 1095 Karus Mage Flame).
Msp: Harcanan mana.
ItemGroup: Kullanılacak item tipi.
CastTime / ReCastTime: Kullanım süresi ve bekleme süresi.
SuccessRate: Başarı oranı.
Type1 / Type2: Skill etkisi hangi MAGIC_TYPE'a bağlı.
Range: Maksimum mesafe.
Event: Görevle açılan skill için kullanılır.
#2 - "MAGIC_TYPE" Tablolarını Anlama
MAGIC_TYPE tabloları, skill efektlerini ve hasarlarını tanımlar.
MAGIC_TYPE1 (Melee, asas vb.):
MAGIC_TYPE2: Archer skilleri için.
MAGIC_TYPE3: Mage ve Heal skilleri.
MAGIC_TYPE4: Buff / Debuff skilleri.
MAGIC_TYPE5: Cure ve Resurrection.
MAGIC_TYPE6: Dönüşüm skilleri (Transform).
MAGIC_TYPE7: Provoke / Sleep skilleri.
MAGIC_TYPE8: Teleport skilleri.
MAGIC_TYPE9: Summon, Lupine Eyes, Stealth vb.
MAGIC_TYPE1 (Melee, asas vb.):
Kod:
HitRate, Hit (%), AddDamage, Delay, ComboType, ComboCount vb.
MAGIC_TYPE2: Archer skilleri için.
MAGIC_TYPE3: Mage ve Heal skilleri.
Kod:
Radius: AOE alanı
DirectType: 1-9 arası (örnek: asas % skill = 9)
Attribute: Fire:1, Ice:2, Stun:3, Poison:6 vb.
MAGIC_TYPE4: Buff / Debuff skilleri.
Kod:
BuffType: Buff:1, AC:2, Atk:4, Speed:6, Resist:8 vb.
MaxHP, ACPct, MagicAttack, Stat Bonus, ExpPct gibi alanlar.
MAGIC_TYPE5: Cure ve Resurrection.
MAGIC_TYPE6: Dönüşüm skilleri (Transform).
MAGIC_TYPE7: Provoke / Sleep skilleri.
MAGIC_TYPE8: Teleport skilleri.
MAGIC_TYPE9: Summon, Lupine Eyes, Stealth vb.
#3 - Kendi Skill'lerinizi Düzenleme
- Sütunları doldururken benzer skillerden kopyala/yapıştır yapabilirsiniz.
- Magic attack skillerine aşırı yüksek damage vermeyin.
- Skill mantığını anlamak için benzer skillerle kıyas yapın.
- Magic attack skillerine aşırı yüksek damage vermeyin.
- Skill mantığını anlamak için benzer skillerle kıyas yapın.
{Part 2} > Client
#1b - Skill_Magic_Main_us.tbl Tablosunu Anlama
TBL'deki sütunlar genellikle MAGIC tablosundakilerle birebir aynıdır.
Bilinmeyen sütunları benzer skillerden örnek alarak kopyalayın.
Kod:
Sütun 0 => MagicNum
Sütun 1 => EnName
Sütun 2 => KrName
Sütun 3 => Description
Sütun 5 => BeforeAction
Sütun 6 => TargetAction
Sütun 11 => FlyingEffect
Sütun 12 => TargetEffect
Sütun 14 => Moral
Sütun 15 => SkillLevel
Sütun 16 => Skill
Sütun 17 => Msp
Sütun 20 => UseItem
Sütun 21 => CastTime
Sütun 22 => ReCastTime
Sütun 25 => SuccessRate
Sütun 26 => Type1
Sütun 27 => Type2
Sütun 28 => Range
Sütun 29 => Event
Bilinmeyen sütunları benzer skillerden örnek alarak kopyalayın.
#2b - Skill_Magic_Main_us.tbl Tablosunu Düzenleme
- TBL Editor olarak GoatCheez & AKUMA KO TBL Editor önerilir.
- Skill düzenlemeden önce "Şifreleme Sistemi" ayarını Standart KO yapmayı unutmayın.
- Değişiklik sonrası kaydedip çıkın.
- Skill düzenlemeden önce "Şifreleme Sistemi" ayarını Standart KO yapmayı unutmayın.
Kod:
TBL Editor > Düzenle > Şifreleme Sistemi > Standart KO
- Değişiklik sonrası kaydedip çıkın.
#3b - Skill_Magic1-9.tbl Tablolarını Anlama
Skill_Magic1-9.tbl dosyaları, MAGIC_TYPE1-9 veritabanı tabloları ile birebir aynı işlevdedir.
Yani {Part 1} MAGIC_TYPE1-9 anlatımıyla birebir örtüşür. Oradan faydalanabilirsiniz.
Yani {Part 1} MAGIC_TYPE1-9 anlatımıyla birebir örtüşür. Oradan faydalanabilirsiniz.

Örnek Skill Tanımı (Veritabanı + TBL)
Kod:
MagicNum: 1050
EnName: Flame Shot
KrName: Flame Shot
Description: Launches a fire arrow at the enemy.
BeforeAction: 1
TargetAction: 0
SelfEffect: 0
FlyingEffect: 31002
TargetEffect: 32050
Moral: 7
SkillLevel: 20
Skill: 2080
Msp: 30
HP: 0
ItemGroup: 7
UseItem: 0
CastTime: 0
ReCastTime: 2
SuccessRate: 100
Type1: 2
Type2: 0
Range: 45
Event: 0
Kod:
iNum: 1050
Name: Flame Shot
Description: Launches a fire arrow at the enemy.
Type: 0
HitRate: 100
Hit: 400
AddDamage: 100
Delay: 100
ComboType: 0
ComboCount: 1
ComboDamage: 0
Range: 0
TBL'deki karşılığı (kolon numaralarıyla):
Kod:
[0] MagicNum: 1050
[1] EnName: Flame Shot
[2] KrName: Flame Shot
[3] Description: Launches a fire arrow at the enemy.
[5] BeforeAction: 1
[6] TargetAction: 0
[11] FlyingEffect: 31002
[12] TargetEffect: 32050
[14] Moral: 7
[15] SkillLevel: 20
[16] Skill: 2080
[17] Msp: 30
[19] ItemGroup: 7
[20] UseItem: 0
[21] CastTime: 0
[22] ReCastTime: 2
[25] SuccessRate: 100
[26] Type1: 2
[27] Type2: 0
[28] Range: 45
[29] Event: 0
Kod:
MagicNum: 1415
EnName: Stealth
KrName: Stealth
Description: Conceals your presence from enemies.
BeforeAction: 1
TargetAction: 0
SelfEffect: 0
FlyingEffect: 0
TargetEffect: 0
Moral: 4
SkillLevel: 60
Skill: 2076
Msp: 100
HP: 0
ItemGroup: 1
UseItem: 0
CastTime: 1
ReCastTime: 60
SuccessRate: 100
Type1: 9
Type2: 0
Range: 0
Event: 0
Kod:
iNum: 1415
Name: Stealth
Description: Conceals your presence from enemies.
ValidGroup: 0
NationChange: 0
MonsterNum: 0
TargetChange: 2 ; // 2 = Görünmezlik
StateChange: 0
Radius: 0
HitRate: 100
Duration: 30 ; // 30 saniye görünmezlik
AddDamage: 0
Vision: 100
NeedItem: 0
Kod:
[0] MagicNum: 1415
[1] EnName: Stealth
[2] KrName: Stealth
[3] Description: Conceals your presence from enemies.
[5] BeforeAction: 1
[6] TargetAction: 0
[10] SelfEffect: 0
[11] FlyingEffect: 0
[12] TargetEffect: 0
[14] Moral: 4
[15] SkillLevel: 60
[16] Skill: 2076
[17] Msp: 100
[19] ItemGroup: 1
[20] UseItem: 0
[21] CastTime: 1
[22] ReCastTime: 60
[25] SuccessRate: 100
[26] Type1: 9
[27] Type2: 0
[28] Range: 0
[29] Event: 0
Açıklamalar
- Skill seviyesi: 60
- Kullanıcı: Human Assassin (Skill kodu 2076)
- Skill tipi: MAGIC_TYPE9 (Type1 = 9)
- Gizlenme süresi: 30 saniye
- TargetChange = 2 => "Görünmez" efekti verir.
- Client dosyasında efekt görünmez olduğu için efekt ID’leri genellikle 0’dır.
- ReCastTime = 60 saniye
Son düzenleme: